تاریخ انتشار: جمعه 1401/11/14 - 21:54
کد خبر: 460208

حواشی جشنواره فیلم فجر در روز سوم؛

تحریم بی‌اثر جشنواره فجر/ حواشی نشست مطبوعاتی «پرونده باز است» تا «سرهنگ ثریا»

تحریم بی‌اثر جشنواره فجر/ حواشی نشست مطبوعاتی «پرونده باز است» تا «سرهنگ ثریا»

سومین روز از این جشنواره با اکران سه فیلم همراه بود، در سانس اول این روز، فیلم سینمایی «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی در پردیس سینمایی ملت اکران شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دوازدهم بهمن ماه سال 1361 بود که اولین جشنواره فیلم فجر در کشور آغاز به کار کرد، جشنواره ای که با وجود فراز و نشیب های بسیار در طی سالیان محتلف از جمله دوران دفاع مقدس تواسنته است حیات خود را ادامه دهد و تبدیل به یکی از مهمترین و اثر گذار ترین رویداد های حوزه هنر و سینما در سطح داخلی و بین المللی باشد.

امسال نیز پس از مدتی انتظار شاهد افتتاحیه چهل یکمین جشنواره فیلم فجر که هرساله همزمان با سالروز ورود امام خمینی( ره ) به ایران برگزار می‌شود بودیم. این جشنواره که مهمترین رویداد سینمایی کشور است از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌شود. جشنواره فیلم فجرتوسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. از سال ۱۳۷۴ جشنواره بعد بین‌المللی نیز یافت و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان تاکنون پرداخته است.

در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزه مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند علاوه بر جایزه سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و لوح زرین نیز از جوایز این جشنواره محسوب می‌شود. طی سالیان اخیر مسابقه‌های سینمای مستند، فیلم کوتاه و مسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز به بخش‌های سینمای ایران اضافه شده‌است. در ابتدای جشنواره، آیین بزرگداشت یک هنرمند برگزار می‌شود و در انتها هم جوایز ویژه و مردمی به فیلم انتخاب شده با رای مردم داده می‌شود. در سال ۱۳۹۳ بخش بین‌الملل جشنواره، جدا شده و به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

امسال علی رغم تحریم جشنواره از سوی برخی هنرمندان و التهاباتی که برخی از اهالی هنر و سینما به آن دامن زدند جشنواره مثل همیشه پرشور و با استقبال زیادی از اهالی هنر در حال برگزاری است. از این رو «خبرنامه دانشجویان ایران» قصد دارد تا در سری گزارشات ویژه « جشنواره فجر امسال » اخبار و حواشی روزانه مربوط به این رویداد را بررسی نماید. در ادامه ضمن معرفی فیلم ها به مهمترین حواشی و اخبار مربوط به روزهای اول و دوم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر خواهیم پرداخت.

جشنواره امسال در پردیس ملت کلید خورد و امسال بر خلاف 2 دوره گذشته که کرونا بر فضای سینمایی کشور سایه افکنده بود شاهد حضور مردم در سالن های سینما هستیم.

سومین روز از این جشنواره با اکران سه فیلم همراه بود، در سانس اول این روز، فیلم سینمایی «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی در پردیس سینمایی ملت اکران شد.

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، رها فریدونی، اعظم عرفانی، سام قریبیان، مه لقا باقری، جواد طوسی، پویا نجفی، مهبد جهان نوش، راشین ربی، محمد متین ستاری و یزدان عیدی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

کیومرث پوراحمد تجربه ساخت فیلم‌های سینمایی «اتوبوس شب»، «شب یلدا»، «گل یخ»، «خواهران غریب» و «کفش‌هایم کو؟» را در کارنامه خود دارد.

در دومین سانس روز سوم جشنواره، فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» اکران شد.

این فیلم اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند لیلا عاج است که پیش‌تر او را به عنوان کارگردان تئاتر می‌شناختیم. جلیل شعبانی تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد و «سرهنگ ثریا» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که از زاویه‌ای متفاوت به حضور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در پادگان اشرف می‌پردازد.

ژاله صامتی بازیگر اصلی این فیلم سینمایی است.

در سومین سانس روز سوم جشنواره، فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری اکران شد.

مصطفی زمانی، هدی زین العابدین، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در ادامه مهمترین اخبر و حواشی روز سوم از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را می‌خوانید:

از روایت عاشقانه «اتاقک گلی» تا مادرانه «سرهنگ ثریا»

سه برنامه «نقد سینما»، «سینما ملت» و «هفت» در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر از شبکه‌های چهار، پنج و نمایش پخش می‌شوند. ( جزئیات بیشتر )


نشست خبری فیلم «سرهنگ ثریا»

نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» روز جمعه ۱۴ بهمن در سانس دوم برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد. ( جزئیات بیشتر )

تیزر رسمی «عطرآلود» هادی مقدم‌دوست

تیزر رسمی فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری، همزمان با اکران این فیلم در سینمای رسانه‌ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر (پردیس ملت) امروز جمعه ۱۴ بهمن ماه، رونمایی شد.( جزئیات بیشتر )

جدول تکرار فیلم‌های سودای سیمرغ فجر

در روز نخست تکرار نمایش فیلم ها که از روز شنبه ۱۵ بهمن ماه در خانه رسانه (پردیس ملت) در سالن شماره ۸ آغاز می‌شود.( جزئیات بیشتر )

حواشی نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «پرونده باز است»

نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «پرونده باز است» روز جمعه ۱۴ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.( جزئیات بیشتر )

ویژه برنامه‌های تلویزیون در جشنواره فیلم فجر ۴۱

سه برنامه «نقد سینما»، «سینما ملت» و «هفت» در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر از شبکه‌های چهار، پنج و نمایش پخش می‌شوند.( جزئیات بیشتر )

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top